Denmark DNK  

rss

  • rss
Virksomhedsansvar

ETISK LEDELSE

Etisk ledelse har været en vigtig del af Amways virksomhedsfilosofi lige siden virksomhedens grundlæggelse i 1959. Amway og vores medarbejdere og forhandlere støtter lokalsamfund i Europa og på verdensplan. Amways One by One-kampagne for børn koordinerer forskellige velgørenhedsprogrammer, der yder støtte til børn, som har brug for hjælp – den hjælper med at finansiere børnehaver og børnehaveskoler, legepladser samt hospitalspleje for børn. I Europa støtter Amway et bredt udvalg af velgørenhedsorganisationer, der hjælper børn med at få en bedre hverdag.

AMWAY ONE BY ONE-kampagnen for børn
Siden 2003 har kampagnen ved hjælp af USD 225 millioner i donationer og 3,1 millioner frivillige arbejdstimer hjulpet over 11 millioner børn.

Vi har støttet mange af de seneste nødhjælpsprojekter i andre dele af verden, herunder oversvømmelserne i Ungarn, Tjekkiet og Pakistan og jordskælvet i L’Aquila i Italien. Amway har altid hjulpet ved at give donationer, produkter og yde frivilligt hjælpearbejde. Senest har Amway samt vores forhandlere og medarbejder i hele verden indsamlet mere end USD 4,4 millioner til katastrofen, der ramte Japan i marts 2011.

Alle europæiske Amway-markeder hjælper skolebørn i Sydafrika ved at sælge One by One-krus. Indtægterne fra salget af krusene hjælpe elever i Sydafrika, hvor  der er mangel på møbler på skolerne. Desuden foregår undervisningen ofte udendørs – det kan derfor være vanskeligt for eleverne at finde en solid overflade at skrive på. Sammen med med Archbishop Tutu 2015 Campaign©, forsyner Amway disse skoler med ergonomiske skrivepulte, som kaldes Tutudesks©. Disse skrivepulte placeres i skødet på børnene , så de kan lære hvor som helst. Pultene er lette, holdbare og sikre for børn at anvende. Målet med kampagnen er at udstyre 20 millioner afrikanske elever med sin egen Tutudesks© før 2015.

Amway Denmark støtter Julemærkefonden i Danmark, der hjælper børn, og i 2013 donerede Amway Danmark mere end 60.000 kr. til Julemærkefondens fire hjem i Danmark for børn i alderen fra 6 til 14.

 

MILJØET

Som en konkret del af Amways virksomhedsansvar gør vi en indsats for at styre den miljømæssige påvirkning for vores virksomheder, så vi kan forbedre miljøstyringssystemerne år for år.

I 2010 begyndte Amway at udvikle et omfattende miljøstyringssystem ved at lancere nye miljøadfærdsmanualer for hele virksomheden i Europa. Derudover har Amway startet et program, der skal øge bæredygtigheden for lokale og internationale begivenheder. Et andet eksempel på positive bæredygtighedstiltag er beslutningen om at flytte produktionen af specifikke produkter til hjemmet fra USA til Europa og dermed reducere kulstofemissionen i forbindelse med transport med op til 79 procent.

Energibesparelse i Amways bygninger er en smart måde til at hjælpe med at håndtere klimaforandringerne og spare penge. For eksempel er gasforbruget i Amways europæiske hovedkontor i München i Tyskland blevet reduceret med 43 % og elektricitetsforbruget med 22 % på 2 år. Og i Amways forretningscenter i Krakow i Polen er de nye og moderne bygninger opført med miljøvenlige funktioner.

Brug af produkter, forarbejdningsprocesser og emballage, der reducerer miljøpåvirkningen, er et vigtigt mål for Amways politik. Den emballage, der benyttes til vores forsendelser, er fremstillet af 60 % genbrugsmateriale med 100 % biologisk nedbrydeligt fyldmateriale af majsstivelse. Ved at bruge livscyklusanalyser reducerer Amway miljøpåvirkningen yderligere for sine produkter, og NUTRILITE dyrker, høster og tilvirker planter på egne bæredygtigt drevne brug.

I 1989 modtog virksomheden FN’s miljøpris. Amways globale hovedkontor i Ada, Michigan, er blevet certificeret af Wildlife Habitat Council. Inden 2014 ønsker Amway at blive verdens førende bæredygtige direkte salgsvirksomhed, så vi kan reducere udledningen af drivhusgasser med 25 procent, minimere affaldsmængden og sikre genanvendelighed af affaldet med op til 95 procent, reducere vandforbruget med 10 procent og øge brugen af alternative energikilder med op til 15 procent.

***
Du kan få yderligere information ved at gå ind på: blogs.amway.com/onebyone eller ved at bestille den bæredygtighedsrapport for Amway.

 
___

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia